FAQ's
Preguntes més freqüents sobre el funcionament del fesedit:
Fesedit:
Les comunitats:
Els trajectes:
- Per on em puc desplaçar?
- Amb qui em puc desplaçar?
- Com puc crear una ruta?
- Com seleccionar una ruta?
- Com rebre informació sobre una ruta?
- On puc veure la meva ruta?
- Com puc modificar una ruta?
- Com puc acceptar una ruta?
- On em puc trobar amb el meu company/a de trajecte?
- Com sé que m'han acceptat la ruta?
- Com crear rutes periòdiques?
- Fins quan puc tenir activa una ruta?
- Com puc renovar una ruta?
- Com rebre informació sobre les rutes?
Les valoracions:
El perfil:
El carnet:
Pagament:
- Quin cost té el trajecte?
- Puc viatjar gratis?
- Puc quedar i negociar pel meu compte a través del fesedit?
Beneficis:
- Què són els beneficis?
- Puc gaudir dels beneficis que ofereixen altres comunitats?
- Com puc saber quins beneficis m'ofereix la meva comunitat?
Amics:
Acreditació de conductor:
- Quan puc aconseguir la meva acreditació com a conductor del fesedit?
- On puc aconseguir la meva acreditació com a conductor?
Esdeveniments:
Ajuda:
Què és el fesedit?
Fer fesedit és com fer autoestop, però de manera més fiable i segura gràcies a l'utilització de les noves tecnologies i les xarxes socials.
A qui va dirigit?
El fesedit va dirigit a totes aquelles persones amb necessitat de mobilitat.Com funciona?
Només cal que et connectis a donar-te d'alta, seguir els passos marcats, seleccionar la comunitat a la qual pertanys (en el cas que pertanys a alguna) i: ¡Ja ets usuari del fesedit!"Com registrar-me?
Per què serveix el xat?
Per on em puc desplaçar?
Amb qui em puc desplaçar?
Com puc crear una ruta?
Un cop tinguis definit el teu rol, ja sigui el de conductor o el de passatger, has d'especificar la ruta que faràs amb l'adreça d'origen i la de destí.En el cas que siguis conductor, has d'indicar el tipus de cotxe que tens, quin combustible consumeixes, les places de cotxe que tens lliures, si estàs disposat a modificar la teva ruta uns metres, i la periodicitat amb què fas aquest trajecte. Un cop tinguis entrades totes les dades, t'apareixerà un mapa on hi veuràs el trajecte de la teva ruta.Si fas un trajecte diàriament, pots crear una ruta periòdica (que pot arribar a ser anual) que serà efectiva els dies que tu convinguis.Com seleccionar una ruta?
En primer lloc, fas la petició de compartir del trajecte que vols fer i si el sistema troba una ruta disponible se't notificarà. Un cop rebis aquesta informació podràs entrar a veure el detall de la ruta i el perfil del conductor. D'aquesta manera, pots veure les valoracions i el nivell de confiança que té. També li pots enviar algun missatge a través del xat del fesedit per tal que et faci algun aclariment.Alhora, al conductor també se li notifica que hi ha un passatger interessat en la seva ruta.Un cop el passatger ja ha escollit la ruta, pot anotar si és flexible en termes de desplaçament, és a dir, si pot caminar uns metres per trobar-se amb el conductor; i d'horari.Si els dos usuaris es posen d'acord en compartir vehicle es donarà per acabat l'estat de negociació, i a la pàgina d'inici hi apareixerà el cotxe marcat de color.Com rebre informació sobre les rutes?
Rebràs les notificacions a través de la pestanya de missatgeria de la pàgina web i si ho desitges, a través de SMS i del correu electrònic (només cal que ho activis des del teu perfil).On puc veure la meva ruta?
La teva ruta es veurà a la pantalla principal de la interfície. Aquí hi apareixeran totes les rutes que has entrat i/o les que tens demanades, l'estat de negociació, el conductor que hi tens assignat, el nombre de passatgers que han sol·licitat una plaça al teu vehicle, l'existència de places confirmades, etc.Com puc modificar una ruta?
Com sé que m'han acceptat la ruta?
Tots els usuaris del sistema reben una notificació al sistema, al mail i també, en el cas que ho tinguin activat, per SMS, quan se'ls accepta una ruta o aquesta és modificada o anul·lada.Com crear rutes periòdiques?
Com rebre informació sobre les rutes?
Com sol·licitar una plaça?
Com a passatger entres la teva ruta al sistema i automàticament et surten persones els trajectes de les quals poden ser compatibles. Aleshores tu decideixes a qui sol·licites per fer el trajecte. Pots sol·licitar-ho a tantes persones com vulguis i la primera que et confirmi és amb qui faràs el trajecte.En cas que no es trobi cap ruta coincident, el sistema t'oferirà la possibilitat de fer el trajecte utilitzant el transport públic.Com anul·lar una plaça?
En cas que la ruta no tingui cap sol·licitud, el conductor pot anul·lar la ruta sense cap mena d'incidència.Ara bé, si aquella ruta l'havia creat un conductor i un passatger l'havia sol·licitat, el sistema enviarà una notificació al passatger informant-lo que el trajecte ha quedat anul·lat.En cas que sigui un passatger qui anul·li la seva plaça al cotxe compartit, el sistema també enviarà una notificació al conductor per tal que sàpiga que aquell usuari ha cancel·lat la seva reserva.Quina penalització tinc si anulo una plaça?
Què es valora?
Es valoren els aspectes a tenir en compte de l'altra persona a l'hora de compartir un trajecte com ara: la conducció, la puntualitat, les condicions del cotxe, la valoració personal, ...Per què serveix la valoració?
La valoració serveix per garantir la confiança i la reputació dels usuaris del sistema. La confiança es genera a través de les valoracions que et fa un usuari que ha compartit un trajecte amb tu, i la reputació és la suma total de les valoracions de qualsevol dels usuaris que hagin compartit un trajecte amb tu.És obligatori fer la valoració?
Només cal que et dirigeixis a la part superior de la pantalla i seleccionis la pestanya "perfil".
On puc editar el meu perfil?
A través del menú principal pots accedir a la pestanya del teu perfil i modificar o incloure-hi les dades que creguis convenient.
Per què és necessari el carnet del fesedit?
Per aconseguir el teu carnet del fesedit només t'has de dirigir al teu perfil des d'on trobaràs l'opció d'imprimir-te'l.
Quin cost té el trajecte?
El programa deixa oberta l'opció per tal que conductor i passatger us poseu d'acord i establiu les condicions (quant val el trajecte, qui posa el cotxe...).
Sí, el programa deixa oberta l'opció per tal que conductor i passatger us poseu d'acord i establiu les condicions (quant val el trajecte, si cada setmana un posa el cotxe).
Puc quedar i negociar pel meu compte a través del fesedit?
Sí, el programa deixa oberta l'opció per tal que conductor i passatger us poseu d'acord i establiu les condicions (quant val el trajecte, si cada setmana un posa el cotxe).
Un benefici és un privilegi que qualsevol usuari del fesedit pot aconseguir quan es fa ús de la moneda social que empra el sistema. Aquests beneficis suposen un munt d'avantatges per al teu cotxe i per a tu, com ara: revisió i rentat gratuïts, descomptes de fins al 50% en benzina, reparacions, plasces d'aparcament privilegiades, descomptes en els comerços de la ciutat...
Com puc saber quins beneficis m'ofereix la meva comunitat?
Un cop t'has registrat, pots sincronitzar els teus contactes de Gmail i Facebook al sistema i importar-los perquè t'apareguin al portal del fesedit.
Com em puc posar en contacte amb els meus amics?
Des del perfil se't dóna l'opció d'exportar-los del teu Facebook o del Gmail. Per altra banda també els pots buscar a través del seu nom.
Quan puc aconseguir la meva acreditació com a conductor?
Un cop hagis realitzat cinc trajectes fent ús de la moneda social del sistema, fesedit t'enviarà un missatge per fer-te saber que ja la pots anar a recollir.
On puc aconseguir la meva acreditació com a conductor?
Un cop hagis realitzat 5 viatges com a conductor del fesedit pots recollir el teu Wellcome Pack (inclou armilla reflectant, rentat de cotxe, revisió gratuïta, descomptes en reparacions, ...) i la teva acreditació com a conductor del fesedit (adhesiu identificatiu) a les nostres oficines.
Perquè serveix crear un esdeveniment?
La finalitat de crear un esdeveniment està en el fet que puguis promocionar aquells actes que creguis convenient i que pot ser d'informació als usuaris del fesedit.
Per crear un esdeveniment privat t'has adreçar a la pestanya d' "Esdeveniments" i indicar-li l'opció d'afegir-ne un de nou. A partir d'aquí vas omplint els camps necessaris i el publiques.
On puc adreçar-me si tinc algun problema?
Si tens algun problema amb el funcionament del sistema pots adreçar-te a l'apartat de "Suport" que trobaràs al menú de la part superior. A través d'aquest servei et podràs posar en contacte amb nosaltres per dubtes que tiguis relacionats amb el funcionament del web, del mòbil, dels "dits" i dels "fets"..., suggeriments i altres temes que ens vulguis comunicar.
A més, també et pots posar en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic info@fesedit.cat .